6/6/2011-8/6/2011

Jag är urusel på att blogga. Jag är trött. Men jag gör det, för jag vill minnas! Har nämligen varit på klassresa till Idre. Awesome om ni frågar mig. Har inte haft tråkigt en enda sekund. Och det har fått mig att känna ångest, vill inte sluta nian. Alla som redan varit med om det förstår exakt hur jag menar. Jaja, hur som helst!

Vi skulle samlas prick noll åtta noll noll på hemköpsparkeringen i Hedemora. Påväg mot nya äventyr satt en trött Frida, en trött Moa, en trött Gordon och en Erik i Gordons mammas bil. Och en hel del andra trötta barn i fem andra bilar. Vi nödlandade i Älvdalen(?) för att äta en sunkig hamburgare som smakade alldeles för mycket lök.
Sedan for vi vidare. Och efter ett tag var vi slutligen framme vid Njupeskär. Sveriges största vattenfall på 93 meter.
Sedan skulle vi bege oss mot Idre. En genväg skulle vi åka också (enligt Pierre och Ola). Dock resulterade det i en ca 10 mil lång omväg. Vi hamnade nämligen i Norge. Men lika glada var vi för det. Åtminstone jag :)
Efter några mil in i Norge tog slutligen jag och Gordon tag i kartboken och fixade biffen. När vi kom fram till Idre och hade fått våra nyklar till stugorna packade vi upp och bäddade våra sängar. Sedan chillade vi fram tills eldkvällen skulle vara. Då fick vi bli utägda av de vuxna i en bokstavslek, skamligt. Sedan fick vi göra äckligt bröd. Efter det gick ungefär halva klassen upp på fjället. Det blåste något mycket och när vi väl kommit upp började det åska, så vi var nere ungefär lika snabbt igen.
Sen blev det kväller och alla hade trevligt i sina stugor. Får heller inte glömma den mysiga promenaden i spöregnet! Den natten somnade jag runt 3-4. Jobbigt men kul! Morgonen där på skulle vi upp redan klockan sju för att äta frukost halv åtta. När klockan närmade sig nio var bikinin på och vi var påväg upp mot sporthallen. Det var funballs på gång! Och fy sjutton vad kul det var, skulle lätt göra om det om jag fick chansen.
Efter att vi hade badat, käkat och åter igen chillat lite i stugorna så skulle vi ut på jaktstig. Där fick man skjuta pilbåge (som förövrigt var skitkul) luftgevär, slangbella och en massa andra saker. Det regnade dock nästan hela tiden då, vilket betyder att det inte var många bilder som togs.
Framåt fem var det dags för paintball och jag fick i uppdrag att fotografera när grabbarna skulle spela. Dock lyckades jag inge bra. Mycket för att domaren inte lät mig gå nära och dels för att knotten och myggorna aldrig lät mig vara i fred.
När kvällen var på gång satte sig en hel del människor i våran stuga för att kolla på fotboll. Blev förvånad över att Zlatan plötsligt var så bra. Innan, under och efter matchen snackade vi och åt massa onyttigheter.
När klockan blev långt efter midnatt somnade vi till slut. Packade och klara. För morgonen där på skulle allting vara färdigt klockan halv åtta. För att sedan äya frukost, gå höghöjdsbanan och sedan fara hemåt.
Finns så mycket mer som jag skulle kunna berätta, men då skulle det här redan långa inlägget bli dubbelt så lång. Som alla säkert redan har förstått så har jag i alla fall haft skit kul och det här är något som jag sent ska glömma. Aldrig, typ. Nu ska jag somna sött och imorn ska vi vinna över lärarna på fotbollsstraffar, stafett med mera i skolan, see ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0